keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Erikoisleipää


Ajattelin tässä leivontakiireiden keskellä, laittaa teille kuvan viime viikolla tekemistäni erikoisleivistä. Kyseessä on itse kehittelemäni resepti, gluteenittomasta, laktoosittomasta ja hiivattomasta leivästä.
 Eräs tuttavani pyysi minua tekemään hänelle leipää, joka täyttäisi edellämainitut kriteerit. Hän kertoi kyllästyneensä kaupasta saataviin leipiin ja halusi jotakin erilaista. Niinpä minä sitten aloin kehittelemään reseptiä. Ensimmäiset leivät olivat tuttavani mielestä todella hyvän makuisia, mutta minun mielestäni, ne olisivat saaneet kohota enemmän. Tein uuden, kolmen leivän satsin ja nyt olin minäkin tyytyväinen lopputulokseen.

Reseptiä en vielä paljasta, mutta tämä osoittaa sen, että tällainen kotileipurikin pystyy kehittelemään onnistuneen reseptin. Pitää vaan uskaltaa kokeilla.

Nyt takaisin keittiöön ja leivontapuuhiin. Lauantaina on siis täällä Vammalassa  Joulutori, jossa minäkin olen myymässä leivonnaisiani. Tavataanhan siellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti