sunnuntai 1. joulukuuta 2013

JOULUTORILLA


Lauantaina olin taas myymässä leivonnaisiani Joulutorilla. Mahtaneeko tästä muodostua traditio, sillä  tämä oli jo toinen kerta, kun olen tällaisessa tapahtumassa mukana. Veimme poikani kanssa jo perjantai-iltana pöydän valmiiksi paikalleen, niin minun oli lauantai-aamuna helpompi laittaa myytävät leivonnaiset esille. Oli siinä melkoinen kantaminen, kun kaikki kassit oli täynnä ja varsinkin saaristolaisleivät painoivat aivan hirveesti. Mutta ajoissa sain pöydän järjestykseen ja tuotteet paikoilleen. Sitten vain odottamaan ostohaluisia asiakkaita.


 Olin leiponut koko viikon kaikenlaista herkkua. Aloitetaan esittely vaikka muffineista, jotka olivat todella suosittuja. Tein suklaa-, valkosuklaa- ja piparkakkumuffineita. Koristelin muffinit vielä makuun sopivaksi.


 Pikkuleipiä oli tarjolla neljää eri lajia, oli peruspipareita, suklaacookieita, kaura-rusina-valkosuklaa pikkuleipiä ja sitruuna-valkosuklaapikkuleipiä.


 Kuivakakkuja tein melkoisen määrän, ne kun loppuivat viime vuonna ensimmäisen vartin aikana. Nyt tein kakut hieman pienemmällä vuoalla. Tarjolla oli tiikerikakkua, taatelikakkua ja omena-piimäkakkua. Bostonpullaa oli pyöreätä ja pitkän mallista. Lisäksi tein pullapoikia. Saaristolaisleipää olin leiponut todella paljon, se kun on niin suosittua.


Kaikki leivonnaiseni menivät kaupaksi. Pöytäni oli tyhjä jo ennen puoli neljää, eli reilu puolitoista tuntia olisi vielä ollut myyntiaikaa jäljellä. Hienosti kävi kauppa, olen erittäin tyytyväinen. Ihmiset kyselivät paljon Koko Suomi leipoo- kilpailusta ja onnittelivat minua kisaan pääsystä. Sanoipa yksi asiakas, että sain ilmaista mainosta leivonnaisteni myynnille. Se pitää varmaan paikkansa. Uskon että, moni ihminen oli kiinnostunut siitä,  mitä olen myyntiin leiponut, ja hyvä niin.
Oli tosi hauska päivä. Rankka tosin, koska olin nukkunut edellisenä yönä vain vähän reilu neljä tuntia. Mutta leipominen vaan on niin mukavaa. Yritin tietysti leipoa mahdollisimman paljon, koska ajattelin, että joku saattaa ehkä poiketa ostoksille.

Kiitos kaikille asiakkailleni, ystäville, tuttaville ja tuntemattomille. Eipähän tullut turhaan touhuttua viikkoa keittiössä. Ensi vuonna nähdään taas samoissa merkeissä, jos joulutori taas pidetään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti