sunnuntai 22. huhtikuuta 2018

Ryhmä Hau kakku


Arkistoista löytyi kakkukuva, mikä on jäänyt laittamatta tänne blogiin. Minua pyydettiin tekemään kaksivuotiaalle pikkupojalle syntymäpäiväkakku Ryhmä-Hau teemalla. Olen aiemmin tehnyt yhden saman tyylisen kakun, mutta kakkukuva oli erilainen ja erilaista materiaalia kuin tässä kakussa. Tämä kakkukuva on vohvelista ja voin sanoa, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän vohvelikakkukuvaa. Se on niin herkkä repeytymään reunasta ja kun se postin kautta minulle tuli, niin sitä oli ilmeisesti kuljetuksessa jo hieman taiteltu. Vaniljakkakkukuva, mitä olen aiemmin käyttänyt,  oli aivan erilainen käsiteltävä. No, opinpahan, että ei ikinä enää tällaista kakkukuvaa käyttöön minulle.


Kakkuun oltiin muuten tosi tyytyväisiä. Täytteenä kakussa oli vanilja-mangomousse. Päällä keltaista sokerimassaa. Valkoiset "luut" tein myös sokerimassasta. Suoraan sanottuna oli pakko keksiä jotakin,  millä peitän kakkukuvan repeytymät, jotein näillä mentiin.
Tällaista tämä kakkujen teko aina välillä on, mutta onneksi erehdyksistä aina myös oppii jotakin.

2 kommenttia:

  1. Ihana kakku! :) Ompa harmi että repeytyi! Mutta ei sitä edes huomaa ♥

    VastaaPoista
  2. Kiitos. Täytyy joskus peitellä jälkiään :) tosiaan tuo vohvelikuva oli kyllä pettymys. No, tietääpä seuraavan kerran, että ei haksahda sellaiseen.

    VastaaPoista