keskiviikko 3. heinäkuuta 2019

Mikä kesässä on parasta - haaste

Phan Thiet Vietnam v. 2016

Taas blogihaasteen kimppuun. Löysin tällaisen kesähaasteen samasta blogista kuin edellisenkin haasteen. Aiheena on
MIKÄ KESÄSSÄ ON PARASTA?

Lippis vai lierihattu?

Ehdottomasti lierihattu minulle. Kuten kuvistakin näette lierihattu on päässä useasti, ainakin lomamatkoilla. Muistan, että jo teini-ikäisenä tykkäsin kokeilla kaupoissa lierihattuja. Ne on aina mielestäni sopinut minulle paremmin kuin lippikset.

Grilliherkut vai kesäkeitto?

Kyllä liputan grilliherkkujen puolesta enemmän. Tänäkin kesänä on tullut grillattua jo monesti ja monenlaista ruokaa.
Kesäkeittoakin tosin tein kerran ja edellistä kertaa en edes muista, siitä on niin monta vuotta. Toki sekin maistuu, ei siinä mitään.

Mato-onki vai golfmaila?

Täytyy varmaankin vastata mato-onki, vaikka en ole onkinutkaan moneen vuoteen. Varsinaista golfia en ole pelannut koskaan, minigolfia kylläkin, mutta sitä ei taideta oikean golfin kanssa samaan kategoriaan laskea.


Vapuksi tein mansikkakakkua ystäville

Herneet vai mansikat?

Tätä vastausta ei tarvitse miettiä hetkeäkään. Olen intohimoinen mansikan syöjä. Koskaan en ole vielä syönyt mansikoita niin paljon, että olisin saanut tarpeekseni. Mansikka on vain niin taivaallisen makuinen. Miestäni siteeraten; mansikkakakku on parasta.
Toki herneetkin ovat hyviä, kunhan ovat makeita.

Lavatanssit vai festarit?

Valitsen festarit ilman muuta. Olen musiikki ihminen täysillä. Harrastamme musiikkia mieheni kanssa ja tykkäämme käydä kuuntelemassa hyviä bändejä.
Lavatansseissa olen käynyt viimeksi varmaan muutama vuosikymmen sitten. En todellakaan muista koska olen viimeksi käynyt, vaikka tanssimisesta tykkäänkin todella paljon. Ei vaan ole tullut käytyä.


Koiramme Jasse ystävän mökillä Jämsässä

Mökki vai teltta?

Mökki ilman muuta. Olen aina haaveillut omasta mökistä, mutta ensin pitää saada se lottovoitto, että voi sellaisen hankkia.
Teltassa on tullut nuorempana oltua jonkin verran, mutta ehkä ikä on ajanut jo ohi telttailusta. Tässä kohtaa pitää vaan todeta, että mukavuus ennen kaikkea.

Palju vai järvivesi?

Järvivesi on valintani tässä kohtaa. Tykkään uimisesta todella paljon ja siihen käy minulle uimahalli, järvi tai meri. Meressä tosin on matkoilla tullut uitua enemmän kuin viime vuosina järvessä.
Paljukin on kyllä ihan mukava. Tänä vuonna olen ollut paljussa ensimmäistä kertaa ikinä. Naapureillamme on palju ja siellä vietimme naisten paljuiltaa.

Garden by the Bay Singapore v. 2018

Hiirenkorvat vai syreenintuoksu?

Syreenintuoksu on niin ihana kesän tuoksu.
Hiirenkorvat ovat merkki tulevasta kesästä.

Roadtrip vai riippumatto?

Molemmat houkuttelee, mutta ehdottomasti mieluummin roadtrip. Olen sellainen matkakuumekroonikko, että oksat pois. Olisin aina jossakin matkoilla. Haluan nähdä uusia paikkoja ja maita.
Riippumattoon olisi myös oikein mukava kellahtaa hyvän kirjan kanssa. Eli hyvä valinta olisi sekin.


Phan Thiet Vietnam v. 2016


Pehmis vai jäätelöpallo?

Molemmat maistuu mutta, jos asioin jäätelökioskilla, valintani on ehdottomasti aina pehmis.
Meillä syödään aika paljon jäätelöä, eli meillä on yleensä aina jäätelöä pakastimessa.

Varjo vai auringonpaiste?

Auringonpaiste ehdottomasti. Olen niin kesäihminen kuin olla voi, vaikka olenkin tammikuussa syntynyt. Rakastan uimissa meressä ja altaassa ja auringonpalvonta upeissa maisemissa on niin rentouttavaa.Voisin muuttaakkin jonnekkin lämpimään. Olen aina sanonutkin, että olen syntynyt väärään maahan, kun en voi sietää talvea.
Varjokin käy silloin kun esimerkiksi haluaa syödä tai kahvitella ulkona.

Tällainen haaste tällä kertaa. Nyt kun näihin innostuin, niin pitää olla tarkkana kun luen muiden blogeja, jos tulee vastaan taas joku mielenkiintoinen haaste.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti