sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Äitienpäivänä!

Hyvää Äitienpäivää kaikille Äideille!




Meillä vietettiin tänään äitienpäivää. Lähisuku oli koolla juhlimassa iäkästä äitiämme ja tietysti meitä muitakin äitejä. Tarjoilujen valmistamisista vastasin minä tyttäreni avustuksella. Leipominen on minulle niin mieluista puuhaa, että mielelläni minä sen teinkin. Äitimme on aikoinaan tehnyt upeat kakut ja muut tarjottavat, niin nyt on minun vuoroni ja äiti saa nauttia.


Tässä on valkosuklaa-limetuorejuustokakku. Koristeena valkosuklaasta tehtyjä rullia, jotka tyttäreni teki. Ehkä minäkin sen taidon vielä opin. Pohjana digestive -keksejä ja sulatettua voita. Koristeena on myös raastettua limen kuorta ja viipaleita.


Toisena kakkuna tarjoilin marsipaanikakkua. Marsipaanin vaalensin valkoisella pastavärillä, koska kaupasta saatava sininen marsipaani oli mielestäni liian tummaa. Valkoiset ruusut olen tehnyt itse. Kaupan valkoinen marsipaanikaan ei ole näin valkoista, joten tämänkin olen itse värjännyt valkoisemmaksi. Täytteenä on mansikka-mascarponetäyte. Täytteen ohje on Kinuskikissan blogista.


Suolaiseksi tarjottavaksi tyttäreni teki salami-purjo-tomaattipiiraan. Pohjana käytettiin Pirkan rukiista piiraspohjaa. Päälle laitettiin myös savujuustoruokakermaa, kananmunaa ja juustoraastetta. Koristeena tuoretta basilikaa.

Kaikille maistui tarjottavat. Olihan pöydässä vielä munkkejakin, jotka aamulla tehtiin. Janojuomaksi oli simaa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti