sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Ajatuksia


Olimme mieheni kanssa eilen kuuntelemassa muusikkoystävämme ja hänen kavereidensa keikkaa paikallisessa pizzeria/pubissa. Ilta kului mahtavaa musiikkia kuunnellen. Ihana kuunnella kavereita, jotka eläytyvät soittamiseen ja laulamiseen täysillä. Musiikki on tärkeää myös miehelleni ja minulle.  Kuuntelemme musiikkia todella paljon kotona ja aina kun mahdollista myös kodin ulkopuolella. Soittaminen ja laulaminen on yhteinen harrastuksemme. Mieheni soitti kitaraa jo nuorempana, mutta vuosien myötä harrastus jäi unholaan. Kuvassa mieheni akustinenkitara ja sähkökitara.  Nykyään hän soittaa joka päivä ja uuden kappaleen oppiminen on hieman haasteellisempaa,  koska hän on sokea. Minä luen hänelle soinnut ja sitten hän kuuntelee kappaletta levyltä,  jolloin hän pääsee rytmiin kiinni. Minä taas olen laulanut pikkulapsesta saakka. Niinpä me yhdessä mieheni kanssa, olemme esiintyneet jonkun verran,  erilaisissa tilaisuuksissa. Minun soittimiani ovat percussiot eli erilaiset rummut. Kuvassa on conga-rumpuni ja lisäksi minulla on bongo-rummut ja tamburiini, joka on myös mahtava rytmisoitin. Olen aina ollut sellainen pöytään rummuttaja, kunnes päätin että minun on saatava rummut. Kerran olen soittanut kaverilla perus rumpusettiä ja se oli aivan mahtavaa, vaikka en ollut milloinkaan aikaisemmin kuvitellut rumpuja soittavani. Tosin, perus rumpuja en ole kyllä itselleni ajatellut hankkia,  mutta kiva oli sellaisiakin kokeilla. Tuntui mukavalta, kun kaverit eivät tahtoneet uskoa,  etten ollut aiemmin koskaan rumpuja soittanut, meni kai sitten niin hyvin ;)) Mitä ihmisen elämä olisi ilman musiikkia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti